"Panama Papers"—The Empire's Slander Machine, Soros Funded

April 5, 2016

On April 3, the "Panama Papers" operation was unleashed, focussed immediately to slander President Vladimir Putin, and President Xi Jinping, as well as a variety of other hits, slanderous or less so. Some background was provided April 3 by Fortune.com (it takes one, to know one), and other media, including the following features.

Some time in 2015, an anonymous source contacted the Suddeutsche Zeitung (SZ), and provided it with 40 years worth of data on European and other accounts, from the Panama-based law firm, Mossack Fonseca, which specializes in hiding money in offshore shells. This firm is said to rank fourth in the money-hiding world, with hundreds of prominent clients. SZ reports it received 11.5 million documents, going back to the 1970s.

The story is that SZ then enlisted a unit of the George Soros-funded Center for Public Integrity, in Washington, D.C., to take up the analysis—the ICIJ (International Consortium of Investigative Journalists). This Soros-funded group then put together a network of some 400 reporters in 80 countries to research the data. On April 3, the stories started coming out, of dozens of figures claimed to be, or suggested to be involved in off-shore money stashing schemes.

The April 3 Guardian article by Luke Harding, "Revealed: "The $2 bil Offshore Trail That Leads to Vladimir Putin," is a doozy for innuendo on Putin, whose name appears nowhere in the Panama Papers. Harding writes, "The documents suggest Putin's family has benefited from this money—his friends' fortunes appear his to spend." One of Putin's friends is a 'cellist, called "wealthy," who maybe once upon a time, received payment from a firm which had off-shore holdings, etc.